11
آوریل

7 راه برای پایدارتر کردن خانه

پایداری اصطلاحی است که اخیراً دائماً با آن مواجه بوده ایم. زندگی پایدارتر توجه بسیاری از ما را به خود جلب می کند. پس این پایداری چیست؟ رایج ترین تعریف، تعریفی است که در گزارش بروندلند سازمان ملل متحد ارائه شده است. سازمان ملل متحد پایداری را اینگونه تعریف می کند: «برآوردن نیازهای حال بدون به خطر انداختن توانایی نسل های آینده برای برآوردن نیازهای خود».

7 راه برای پایدارتر کردن خانه

اهمیت واژه پایداری را نیز می توان از تعریف آن فهمید. برای بقای نسل های آینده، باید آگاهانه از منابع محدود استفاده کنیم. متأسفانه، بسیاری از ما نمی دانیم که می توانیم در این امر سهیم باشیم. برای زندگی پایدارتر نیازی به برداشتن گام های بزرگ نیست. شما همچنین می توانید با اقدامات کوچکی که در زندگی و خانه خود ایجاد می کنید، به آینده ای پایدارتر کمک کنید. در این مقاله در مورد 7 راه برای پایدارتر کردن خانه صحبت خواهیم کرد.

اقلام کم اما ضروری

توصیه می کنیم در هنگام دکوراسیون منزل خود تا حد امکان تعداد کمی و مختصر را انتخاب کنید. مراقبت از انتخاب محصولات غیرضروری و روی آوردن به راه حل هایی که مطابق با نیازهای شما هستند، هم شما را قادر می سازد که کمتر مصرف کنید و هم قطعاتی که خریداری می کنید ماندگاری بالایی خواهند داشت.

اقلام قدیمی یا شکسته را دوباره زنده کنید

به جای دور انداختن وسایل کهنه یا شکسته به زندگی برگردانید بسیار مفید خواهد بود. شما می توانید مناطق مختلف استفاده ایجاد کنید، تعمیر کنید یا آن را به یک محصول جدید تبدیل کنید. تمرکز بر این که چگونه می توانید سود ببرید به جای دور انداختن قطعات آسیب دیده، به شما کمک می کند راه حل های خلاقانه ای پیدا کنید.

چیزی را که استفاده نمی کنید نبخشید

شما می‌توانید با هدیه دادن آن‌ها به شخص دیگری که برای شما مفید نیست، در مفید کردن آن‌ها کمک کنید. یافتن شخصی که از قطعاتی که شما استفاده نمی کنید استفاده کند و نتواند منطقه کاربری دیگری در خانه شما ایجاد کند نیز از نظر پایداری گام مثبتی خواهد بود.

7 راه برای پایدارتر کردن خانه

لامپ های سازگار با محیط زیست بیشتر

نوع لامپ هایی که در خانه خود استفاده می کنید از نظر صرفه جویی جزئیات بسیار مهمی است. اینکه کدام نوع لامپ داریم سوالی است که اکثر ما به آن توجهی نمی کنیم اما با انتخاب لامپ مناسب می توان از هدر رفت جدی جلوگیری کرد. اگر لامپ های پر مصرفی مانند نورافکن دارید، استفاده از لامپ های فلورسنت فشرده به جای آن بسیار سودمند خواهد بود. ترجیح دادن این نوع لامپ ها مهم است، زیرا طول عمر لامپ های کم مصرف در مقایسه با لامپ های معمولی بسیار طولانی است.

مصرف آگاهانه آب

آگاهانه کردن مصرف آب و مراقبت از هدر ندادن بی مورد آب برای یک زندگی پایدارتر ضروری تلقی می شود. اطمینان از بسته بودن شیرها در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید، ساده ترین اقدام احتیاطی است، اما راه حلی است که تأثیری بیشتر از حد انتظار دارد. به همین دلیل، تعمیر شیرهای چکه کننده در اسرع وقت بسیار مهم است. اطمینان از اینکه شیرآلات دارای سنسور هستند، استفاده از سیستم های تصفیه آب خانگی و استفاده از مخازن کم مصرف در توالت ها، گام های مهمی برای آگاه سازی مصرف آب هستند.

تفکیک زباله

دسته بندی زباله ها بر اساس نوع بازیافت یکی از مهم ترین مراحل برای داشتن خانه ای پایدارتر است. توصیه می‌شود با جمع‌آوری زباله‌های شیشه، پلاستیک و آلی در سطل‌های زباله مختلف، به بازیافت کمک کنید.

7 راه برای پایدارتر کردن خانه

پلاستیک کمتر

مراقب باشید تا حد امکان پلاستیک کمتری مصرف کنید. مراقب باشید از محصولاتی مانند لیوان های یکبار مصرف در حداقل سطح استفاده کنید. توقف استفاده از کیسه های مواد غذایی و شروع استفاده از کیسه های پارچه ای به جای آن، گام بسیار مهمی خواهد بود.

در وبلاگ املاک بهسازه می توانید انواع مطالب خرید و اجاره خانه، از راه های ماندگاری خانه تا مزایا و معایب خانه های پیش ساخته را  بیابید.

همچنین  می توانید هر روز هفته با شماره های ما تماس بگیرید  ، در سایت ما پیام واتساپ بگذارید  یا  به info@behsazeh.ir  ایمیل ارسال کنید . در صورت تمایل،  در صورت پر کردن فرم تماس در سایت ما  ، می توانیم با شما تماس بگیریم.

نویسنده: حامد دهنوی