11
آوریل

چگونه از املاک عکس بگیریم؟

عکس ملکی مناسب یکی از عوامل مهم برای فروش ملک است. خریدار برای اولین بار ملک را از طریق عکس می بیند و تصمیم می گیرد که آیا آن را مطابق با آن عکس بررسی کند یا خیر. بر اساس مطالعه ای که در ایالات متحده انجام شده است، افرادی که به آگهی های املاک و مستغلات نگاه می کنند 60 درصد از وقت خود را صرف دیدن عکس می کنند. علاوه بر این، فروش املاک و مستغلات به لطف عکس ها 32٪ سریعتر است.

عکاسی با کیفیت و دقیق کلید فروش خانه شماست. پس چگونه می توان عکس ملکی مناسب گرفت؟

عکس ملکی
  • انتخاب دوربین و لنز مناسب

انتخاب دوربین و لنز باید با توجه به ویژگی های منطقه ای که از آن عکس می گیرید انجام شود. لنزهای واید برای عکاسی املاک و مستغلات مهم هستند، زیرا بیشتر منطقه را قاب می‌کنند. به خصوص در عکاسی در فضای داخلی، اهمیت دوربین با کیفیت نمایان می شود. یک دوربین حرفه ای توصیه می شود تا بتوانید نور را به دلخواه تنظیم کنید، عرض مورد نظرتان را روی عکس منعکس کنید و نتیجه با کیفیت بهتری بگیرید. با این حال، گرفتن عکس های زیبا با تلفن همراه غیرممکن نیست.

  • تمیز کردن

تمیز و مرتب نگه داشتن خانه بسیار مهم است. قبل از عکاسی، مطمئن شوید که خانه به خوبی تمیز شده و وسایل غیر ضروری جمع آوری شده است. یک خانه درهم و برهم تصویری منفی ایجاد می کند. مراقب باشید از وسایل صاحبان قبلی خانه عکس نگیرید، زیرا این کار باعث می شود خانه احساس کند که فضای شخص دیگری است. یک تصویر تمیز و مرتب همیشه جذاب تر است.

عکس ملکی
  • سبک

نمی توان انتظار داشت که عکاسی املاک بدون نور خوب خوب باشد. در صورت امکان زمان هایی را انتخاب کنید که نور زیاد برای عکاسی نباشد. ساعات عصر، ساعات اولیه صبح و روزهای ابری زمان مناسبی برای تعادل نور هستند. برای اطمینان از تعادل نور در فضاهای داخلی، توزیع یکسان نور بسیار مهم است. روشن کردن مناطق تاریک، روشن کردن تمام چراغ های خانه، استفاده از نور اضافی و جذب اتاق های بیشتر با پنجره های بزرگ برای تامین نور خوب مفید است.

عکس ملکی
عکس ملکی
  • زاویه

با عکاسی از زوایای مختلف کشف کنید که زاویه مناسب کدام است. زاویه مناسب ویژگی های فضا را برجسته می کند. مطمئن شوید که در زاویه مناسب عکاسی کنید تا جنبه های زیبای خانه را برجسته کنید. عکس های زیادی بگیرید و از جدیدترین ها انتخاب کنید. زوایایی که در نگاه اول پیش بینی نکرده بودید می توانند نتایج بسیار بهتری داشته باشند. از صرف زمان برای عکاسی شک نکنید، عکس های مناسب فروش خانه را سرعت می بخشد.

  • سطوح بازتابنده

سطوح انعکاسی یکی از مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. بسیار مهم است که عکاس روی این سطوح ظاهر نشود. قاب هایی که عکاس در آنها ظاهر می شود، عکس هایی هستند که کیفیت پایینی دارند و تاثیر منفی دارند. به خصوص در عکس های فلاش، سطوح بازتابنده نیز می توانند نور را منعکس کرده و عکس را مخدوش کنند. هنگام عکاسی از فضایی با سطوح بازتابنده مانند آینه و شیشه، باید بدون خستگی برای گرفتن عکس مناسب تلاش کرد.

عکس ملکی
  • شوت افقی

عکس های افقی تاثیر مثبت تری ایجاد می کنند. دوربین‌ها عکس‌های منظره می‌گیرند، زیرا با دید مردم مطابقت دارند. اگر شیئی که قرار است عکس گرفته شود عریض باشد، به صورت افقی گرفته می شود. به همین دلیل عکس های ملکی باید به صورت افقی گرفته شوند. عکاسی افقی باعث می شود فضا بزرگتر و جادارتر به نظر برسد. از آنجایی که یک عکس صحیح ملکی باید منطقه را وسیع نشان دهد، باید به صورت افقی گرفته شود. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در عکاسی از املاک مرتکب می شود، گرفتن عکس عمودی است. عکاسی افقی مهم است تا خانه جالب‌تر به نظر برسد و در سایت‌های تبلیغاتی کوچک به نظر نرسد.  

عکس ملکی
  • از پایین شلیک کرد

یکی از مهم ترین نکاتی که خریداران در عکس های ملکی به آن توجه می کنند، عرض و وسعت منطقه ای است که در آن زندگی خواهند کرد. به همین دلیل بسیار مهم است که بتوانید عمق میدان را در عکس نشان دهید. تصویری که با نزدیک شدن به زمین با عکسی که در سطح دست گرفته شده ظاهر می شود کاملاً متفاوت است. توصیه می شود از پایین عکس بگیرید تا منطقه را وسیع تر نشان دهید. یافتن زاویه مناسب با توجه به ویژگی های فضا بسیار مهم است.

  • زاویه گسترده

لنزهای زاویه باز، فضای بیشتری را به تصویر منتقل می کنند. به این ترتیب فضا را بزرگتر نشان می دهد. استفاده از لنز مناسب با ویژگی های فضا نکته قابل تاملی است.

عکس ملکی
  • کیفیت عکس

عکس های تار و جابجا شده تاثیر منفی دارند. سعی کنید با تجهیزاتی که دارید واضح ترین و با کیفیت ترین عکسی را که می توانید ثبت کنید. همچنین امکان ثبت عکس مناسب با گوشی نیز وجود دارد. اگر قصد عکاسی با تلفن همراه خود را دارید، مطمئن شوید که دوربین گوشی شما وضوح تصویر حداقل 2 مگاپیکسل را ارائه می دهد. اولین عکسی که می گیرید ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشد. بدون تسلیم شدن به تلاش ادامه دهید تا زمانی که با نتیجه احساس راحتی کنید.

  • سه پایه

برای داشتن تصویر واضح تر و جلوگیری از لرزش استفاده از سه پایه توصیه می شود. استفاده از سه پایه نقطه ای است که اثرات مثبت و البته نه حیاتی دارد.

عکس ملکی
  • ویژگی قابل توجه

هنگام عکاسی از املاک، حتما از ویژگی های چشمگیر خانه عکاسی کنید. اگر استخر، شومینه، باغ یا منظره زیبایی دارد، تأیید کنید که این ویژگی ها در عکس ها ظاهر می شوند. به یاد داشته باشید که بیرون از خانه به اندازه داخل مهم است.

عکس ملکی
  • تبر رسمی

عکسی که ویژگی های چشمگیر خانه را نشان می دهد باید به عنوان تصویر جلد انتخاب شود. جایی که بیشترین توجه را به خود جلب کند که زیباترین قسمت خانه است باید با کیفیت بالا عکاسی شود. عکس روی جلد مهمترین عکس شما برای جلب توجه آنهاست زیرا اولین عکسی است که خریداران با آن روبرو می شوند. انتخاب مناسب ترین عکس به عنوان تصویر جلد بسیار مهم است.

در وبلاگ بهسازه می توانید انواع مطالب در مورد خرید و اجاره خانه، از عکاسی مناسب ملکی گرفته تا سهم زمین را  پیدا کنید.

همچنین  می توانید هر روز هفته با شماره های ما تماس بگیرید  ، در سایت ما پیام واتساپ بگذارید  یا  به info@behsazeh.ir  ایمیل ارسال کنید . در صورت تمایل،  در صورت پر کردن فرم تماس در سایت ما  ، می توانیم با شما تماس بگیریم.

نویسنده: حامد دهنوی