11
آوریل

انواع کفپوش های جایگزین در خانه ها چیست؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب کفپوش باید به آن توجه کرد، نوع پوشش کف است. انتخاب نوع کفپوش مناسب بسیار مهم است. هنگام انتخاب، باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت، از جمله اینکه آیا کفپوش در منطقه مرطوب یا خشک استفاده می شود. پوشش مورد استفاده در انواع کفپوش های مورد استفاده در مکان های مرطوب ساختاری غیر قابل تغییر شکل دارد و تحت تاثیر رطوبت و آب قرار نمی گیرد. از این نظر، انتخاب نوع کفپوش مناسب با ویژگی های منطقه مورد استفاده بسیار مهم است. کفپوش ها انواع مختلفی دارند، بنابراین در این مقاله در مورد انواع کفپوش صحبت می کنیم تا بتوانید نوع مناسب خود را انتخاب کنید.

کفپوش های جایگزین در منازل چیست؟

پارکت چند لایه چوبی

کفپوش چوبی همیشه ترجیح داده شده ترین نوع کفپوش است. کفپوش چوبی که تصویری گرم ارائه می دهد. دارای ساختاری پایدار و بادوام، سالم، با کیفیت و قابل تعمیر است. پارکت لمینت که یک نوع کف پرکاربرد است، نوعی کفپوش است که تماماً از چوب ساخته شده است. ساختار ارگانیک و طبیعی دارد. مواد چوب پس از فرآیندهای تهویه مطبوع و خشک کردن با اعمال فشار به پارکت تبدیل می شود. این فرآیندها درخت را در برابر رطوبت مقاوم می کند. از آنجایی که یک ماده کاملا طبیعی است، هیچ خاصیت مضری از خود نشان نمی دهد. پارکت لمینت دارای خواص چوب برای جذب الکتریسیته و جذب صداها در بدن است. این ماده که نیاز به نگهداری دوره ای دارد و به راحتی خراشیده می شود.

کفپوش های جایگزین در منازل چیست؟

کف پوش لمینیت

کفپوش لمینت، یکی دیگر از انواع کف های پرکاربرد، یک نوع کفپوش مفید است. این یک گزینه سخت تر اما مقرون به صرفه تر است. این واقعیت که لایه رویی در برابر سوء استفاده مقاوم است به ترجیح کفپوش لمینت کمک می کند. این ویژگی کفپوش ارگونومیک و نرم با فوم اضافه شده در زیر آن را نشان می دهد. تعداد گزینه های پارکت لمینت که نصب و جداسازی آن بسیار ساده است نیز بسیار زیاد است. با این حال، آنها می توانند پر سر و صدا و لغزنده باشند. علاوه بر این، از آنجایی که این نوع کفپوش با استفاده از چوب واقعی ساخته نمی شود، به عنوان ماده ای نه چندان باکیفیت و با ارزش به حساب می آید. لمینت با چاپ کاغذ روی خاک اره فشرده ایجاد می شود. هیچ درخت طبیعی در بین لمینت وجود ندارد که یک ماده طبیعی نباشد.

حالت

موکت یکی از پرطرفدارترین انواع کفپوش است زیرا ساختاری حفظ کننده حرارت دارد. این نوع کفپوش در کف های خشک که احتمال خیس شدن ندارند استفاده می شود. کاشی فرش نوعی از پوشش فرش است که نصب آن آسانتر است. کاشی‌های موکت با ساختاری که راحت‌تر تمیز می‌شوند و ویژگی مقاوم در برابر لکه‌شان بیشتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند. با این حال، هنوز هم باید مرتباً تمیز شود.

پی وی سی

این نوع کفپوش که پوشش وینیل نیز نامیده می شود، یکی از مقاوم ترین کفپوش ها در برابر آب است. پوشش پی وی سی که به دلیل ساختار مقرون به صرفه آن ترجیح داده می شود، دارای الگوهای مختلف و جایگزین های رنگی است. این ماده که استفاده سریع و آسانی دارد، دارای مقاومت در برابر آتش نیز می باشد. این می تواند برای سلامتی مضر باشد زیرا حاوی برخی مواد شیمیایی مضر است. این ماده که می تواند به مرور زمان محو شود یا فرسوده شود، برای اجرای خود نیاز به یک لایه زیرین عالی نیز دارد.

اپوکسی

کفپوش اپوکسی نوع خاصی از پوشش است. این نوع کفپوش که اخیراً بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، ساختاری بسیار مقاوم در برابر اسید و آب دارد. عدم تاثیر مواد شیمیایی از جمله ویژگی هایی است که این نوع پوشش را از سایرین متمایز می کند. این یک نوع کفپوش است که از تشکیل باکتری جلوگیری می کند، به راحتی تمیز می شود و ظاهر زیبایی دارد. اگرچه ظاهری صاف و درخشان دارد، اما کیفیت بسیار بالایی دارد و امکان استفاده طولانی مدت را فراهم می کند.

کفپوش های جایگزین در منازل چیست؟

کاشی

مناطق استفاده عمومی از کاشی، که یک پوشش کف است که به راحتی تمیز می شود، مکان هایی هستند که خیس هستند یا احتمال خیس شدن وجود دارد. کاشی ها با داشتن ساختاری مفید و ظاهری زیبا، بیشتر در فضاهایی مانند حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده می شوند.

کاشی سرامیک

این ویژگی پرکاربردترین نوع کفپوش است، به ویژه در آشپزخانه ها، زیرا به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد. تمیز کردن آن آسان و بادوام است. همچنین باعث می شود فضا بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد. این ماده ای است که در اثر رطوبت آسیب نمی بیند و جایگزین های شکل و رنگ زیادی دارد.

کفپوش های جایگزین در منازل چیست؟

سنگ مرمر

سنگ مرمر؛ نوعی کفپوش است که بیشتر در مکان هایی مانند بالکن، طاقچه و فضاهای آپارتمانی ترجیح داده می شود. استفاده از سنگ مرمر که ساختار خنکی دارد در مناطق گرم توصیه می شود. سنگ مرمر که ساختاری بادوام و سخت دارد به راحتی تمیز می شود.

سنگ

کف سنگی که حتی در بدترین شرایط آب و هوایی با ساختار مقاوم خود مشکلی ایجاد نمی کند. نوعی کفپوش است که به ویژه در مناطقی مانند باغ ها، بالکن ها و خیابان ها ترجیح داده می شود.

پلاستیک

کفپوش پلاستیکی که با ساختار بهداشتی خود خودنمایی می کند، نوعی کفپوش با ساختاری مقاوم است که بیشتر در کف مدارس یا بیمارستان ها با آن مواجه می شویم.

انواع مطالب در مورد خرید و اجاره خانه، از کفپوش جایگزین در منازل گرفته تا خرید زمین در متاورس را می توانید در  بلاگ بهسازه بیابید .

همچنین  می توانید هر روز هفته با شماره های ما تماس بگیرید  ، در سایت ما پیام واتساپ بگذارید  یا  به info@behsazeh.ir  ایمیل ارسال کنید . در صورت تمایل،  در صورت پر کردن فرم تماس در سایت ما  ، می توانیم با شما تماس بگیریم.

نویسنده: حامد دهنوی