11
آوریل

ساختمان های پیش ساخته با مزایا و معایب

می توان گفت که تمایل به خانه های پیش ساخته به ویژه اخیرا با هدف دور شدن از زندگی آپارتمان نشینی افزایش یافته است. با این مقاله در مورد مزایا و معایب خانه های پیش ساخته صحبت خواهیم کرد که اخیراً به سازه های بتن آرمه ترجیح داده شده است.

خانه پیش ساخته چیست؟

خانه پیش ساخته خانه ای است که قطعات تشکیل دهنده ساختمان از قبل در کارخانه آماده شده و سپس در محل ساخت و ساز مونتاژ می شود. پیش ساخته یعنی پیش ساخته.

ساختمان های پیش ساخته با مزایا و معایب

مزایای آن چیست؟

  • خانه های پیش ساخته را می توان برای تمام فصول ساخت. به لطف عایق حرارتی و صوتی مناسب می توانید در تمام فصول در خانه پیش ساخته خود احساس راحتی کنید.
  • می توانید به خانه های پیش ساخته ای که مونتاژ آنها در زمان بسیار کوتاهی به پایان می رسد، در مدت زمان کوتاهی نقل مکان کنید. خانه های پیش ساخته که خیلی سریع مونتاژ می شوند و آماده استفاده هستند، اولین انتخاب کسانی است که می خواهند هر چه زودتر از زندگی شهری دور شوند. خانه پیش ساخته در مدت 15 روز پس از اتمام کارهای رسمی تکمیل می شود. به طور متوسط، یک یا دو سال طول می کشد تا یک خانه بتن مسلح تکمیل شود.
  • یکی دیگر از مزایای خانه های از پیش مهندسی شده مقاومت آنها در برابر زلزله است. ساختار مواد مخلوط PVC و فولاد مورد استفاده در ساخت آنها انعطاف پذیر و سبک است. خانه های پیش ساخته در زلزله مشکلی ندارند زیرا از مصالح بسیار سبک تولید می شوند.
  • همچنین قابل توجه است که نوعی خانه است که می توانید کاملا مطابق با سلیقه خود طراحی کنید. اندازه خانه خود، چند طبقه بودن، بالکن بودن یا نبودن آن را با توجه به سلیقه خود از بین بسیاری از مدل ها انتخاب می کنید.
  • حتی اگر به فکر انتخاب یک طرح آماده هستید، می توان یک پروژه بسیار سریع انجام داد زیرا طرح های آماده بسیار زیادی در تولید کنندگان وجود دارد.
  • یکی دیگر از مزایای این نوع خانه ها حساس بودن آن به محیط است. خانه های پیش ساخته با استفاده از مواد مقاوم در برابر آب و غیر قابل احتراق ساخته می شوند.
  • بر خلاف خانه های بتن مسلح، ایجاد تغییرات در خانه بسیار آسان است.
  • شما می توانید خانه های پیش ساخته را که قابل حمل هستند برای مقدار مشخصی تغییر جابجا یا جابجا کنید.
  • اقتصادی بودن مزیتی است که نباید نادیده گرفته شود. در مقایسه با خانه های بتن مسلح کاملا مقرون به صرفه است.
ساختمان های پیش ساخته با مزایا و معایب

معایب چیست؟

  • عمر مفید آن نسبتاً کوتاه است. طول عمر آنها که با توجه به کیفیت مواد مورد استفاده متفاوت است، به طور متوسط ​​50 سال است.
  • در یک خانه پیش ساخته دو طبقه ممکن است مشکل کشش وجود داشته باشد. به خصوص در طبقه دوم مشکل کشش وضعیتی است که صاحبان خانه های پیش ساخته از آن گلایه دارند. دلیل اصلی این امر این واقعیت است که تولید کنندگان برخی از مواد را کاهش می دهند تا قیمت ارزان تری ارائه کنند. خوب است در این مورد دقت کنید.
  • نفوذپذیری صدا می تواند مشکل ساز باشد. از آنجایی که دیوارها نازک هستند، صدای اتاق بعدی در خانه های پیش ساخته ممکن است به نظر برسد که انگار در اتاق شماست. این مشکل با عایق صوتی خوب به راحتی حل می شود. صدا یکی از مشکلات مهم خانه های پیش ساخته بدون عایق صدا است. برای ایجاد عایق مناسب، ضخامت دیوار انتخابی بیش از ده سانتی متر است و استفاده از مصالح مناسب بین پانل های دیوار از نکات حائز اهمیت است.
  • بسته به مواد مورد استفاده در زمان باران و طوفان ممکن است مشکل صدا وجود داشته باشد. اگر در انتخاب متریال دقت کنید، این مشکل بدون هیچ مشکلی حل می شود.
  • صفحاتی که خانه پیش ساخته را تشکیل می دهند ممکن است به طور کلی قادر به حمل مواد سنگین مانند تلویزیون یا کابینت آشپزخانه نباشند. به همین دلیل توصیه می شود چیزی را به دیوار آویزان نکنید.

اگر به فکر خرید خانه پیش ساخته هستید، توجه داشته باشید که مصالحی را انتخاب کنید که معایب آن را برطرف کند. بیشتر معایب آن با انتخاب مواد مناسب تر از بین می رود اما باعث افزایش هزینه می شود. خانه های پیش ساخته که مزایا و معایب زیادی دارند روز به روز ترجیح داده می شوند. حتی اگر خانه ای که قصد خرید آن را دارید بتن آرمه یا پیش ساخته باشد، فراموش نکنید که قبل از خرید آن را به خوبی بررسی کنید.

انواع مطالب خرید و اجاره خانه از مزایا و معایب خانه های پیش ساخته گرفته تا تفاوت متراژ خالص و ناخالص را می  توانید در وبلاگ املاک بهسازه بیابید.

همچنین  می توانید هر روز هفته با شماره های ما تماس بگیرید  ، در سایت ما پیام واتساپ بگذارید  یا  به info@behsazeh.ir  ایمیل ارسال کنید . در صورت تمایل،  در صورت پر کردن فرم تماس در سایت ما  ، می توانیم با شما تماس بگیریم.

نویسنده: حامد دهنوی