11
آوریل

6 نکته گرم کردن برای صرفه جویی در پول

در ماه های زمستان بسیاری از ما از قبوض گرمایشی می ترسیم و شما می توانید با پیشنهادات بهسازه برای جلوگیری از این وضعیت یک گرمایش اقتصادی ارائه دهید. نکات مهمی برای صرفه جویی در گرما وجود دارد. با توجه به این موارد می توانید با استفاده از دستگاه های مناسب و تغییر عادات خود، با هزینه کمتری بدن خود را گرم کنید. با اقدامات صحیح می توان تا 30 درصد هزینه های گرمایشی خود را کاهش داد.

6 نکته گرم کردن برای صرفه جویی در پول

کمبی

هنگام انتخاب دیگ کمبی باید به معمولی یا متراکم بودن آن توجه کرد. بویلرهای چگالشی تا 30 درصد صرفه جویی می کنند. لازم است که دیگ به طور کامل بسته نشود. عملکرد متناوب و کوتاه مدت دیگ باعث نتایج نامطلوب از جمله مصرف سوخت بیشتر و کاهش عمر دستگاه می شود. برای استفاده کارآمدتر، توصیه می شود که ترکیبی را به طور مداوم در تنظیمات کم اجرا کنید. علاوه بر این، دیگ با سردتر شدن رادیاتورها بیشتر کار می کند، بنابراین توصیه می شود در زمانی که دیگ روشن است، خانه را تهویه نکنید.

رادیاتورها

پوشاندن رادیاتورها باعث اتلاف حرارت می شود. برای جلوگیری از اتلاف حرارت، رادیاتورها نباید پوشانده شوند و چیزی روی آنها نباشد. حتی این اندازه کوچک باعث صرفه جویی قابل توجهی در دراز مدت می شود. همچنین عاقلانه است که رادیاتورها را در اتاق‌ها و قسمت‌های بلااستفاده خانه مانند ورودی‌ها، راهروها و زیرزمین‌ها لغو کنید.

بخاری برقی

بخاری های برقی هزینه بیشتری نسبت به گاز طبیعی دارند. به همین دلیل با کاهش استفاده از بخاری های برقی و به جای آن تغییر دمای دیگ به صرفه جویی در هزینه کمک می کند. اما اگر از بخاری برقی استفاده می کنید، برای صرفه جویی در هزینه می توانید به نکاتی توجه کنید. مهم است که آبگرمکن نزدیک به محل استفاده از آن باشد. فاصله نباید بیش از 6 متر باشد. نشت آب یک مزاحمت بزرگ است، اگر نشت آب وجود دارد باید در اسرع وقت تعمیر شود. توصیه می شود شیری که روی اتصالات آب سرد و گرم نصب می شود یک طرفه باشد. عایق بندی لوله های آب گرم نیز موضوع مهمی است. کارکرد کامل آبگرمکن نیز اقدامی احتیاطی است که نباید نادیده گرفته شود.

بستن ترک ها

بستن شکاف در لبه های پنجره و درها باعث افزایش عایق حرارتی می شود. به این ترتیب از ورود هوای سرد بیرون جلوگیری می شود و هوای گرم خانه خارج نمی شود. با پوشاندن لبه های پنجره، زیر درها و مکان هایی که هوای سرد وارد اتاق ها با سیستم های عایق می شود، می توان صرفه جویی کرد.

فیلم بازتابنده حرارت

استفاده از فیلم بازتابنده حرارت بر روی پنجره ها به صرفه جویی در سرمایش کمک می کند. استفاده از فیلم بازتابنده گرما با کاهش نفوذ اشعه خورشید به داخل خانه از تشکیل گرمای بیش از حد در خانه جلوگیری می کند. این فیلم ها که حفاظت بهتری از دمای محیط دارند، از اشعه های مضر خورشید نیز محافظت می کنند.

6 نکته گرم کردن برای صرفه جویی در پول

چه

این تصور که رنگ آمیزی دیوارها و سقف خانه با رنگ تیره باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود، یک تصور رایج اما اشتباه است. رنگ های روشن باید در سقف ها و دیوارهای داخلی و خارجی خانه ترجیح داده شود. رنگ های رنگ روشن رسانایی حرارتی کمتری دارند.

می‌توانید انواع مطالب در مورد خرید و اجاره خانه، از پیشنهادات گرمایشی گرفته تا صرفه‌جویی در هزینه‌ها تا راه‌هایی برای پایدارتر کردن خانه خود را  در بلاگ املاک بهسازه بیابید.

همچنین  می توانید هر روز هفته با شماره های ما تماس بگیرید  ، در سایت ما پیام واتساپ بگذارید  یا  به info@behsazeh.ir  ایمیل ارسال کنید . در صورت تمایل،  در صورت پر کردن فرم تماس در سایت ما  ، می توانیم با شما تماس بگیریم.

نویسنده: حامد دهنوی