11
آوریل

تفاوت بین متر مربع خالص و متر مربع ناخالص چیست؟ هر کدام چگونه محاسبه می شود؟

متراژ خانه یکی از معیارهای مهم در خرید خانه جدید است. با این حال، اصطلاحات مختلف مانند متر مربع خالص و متر مربع ناخالص می تواند گیج کننده باشد. از آنجایی که شرکت های ساختمانی عموما متر مربع ناخالص را در پروژه های خود لحاظ می کنند، کسانی که می خواهند خانه بخرند ممکن است در این زمینه دچار سردرگمی شوند. اگر می خواهید خانه بخرید، یادگیری تفاوت بین متر مربع خالص و متر مربع ناخالص برای شما مفید خواهد بود. در این مقاله به بررسی تفاوت این دو اصطلاح می پردازیم.

محاسبات متر مربع که ممکن است با توجه به پروژه و شهری که در آن قرار دارد متفاوت باشد، ممکن است باعث ناامیدی خریداران شود. خانه ای که 130 متر مربع تبلیغ می شود در واقع می تواند 100 متر مربع باشد. خریدارانی که به خالص یا ناخالص بودن ارزش داده شده توجه نمی کنند، ممکن است وقتی با نتیجه مواجه شوند شگفت زده شوند. اطلاع رسانی در این مورد برای جلوگیری از این امر بسیار مهم است.

اگر قصد خرید خانه ای را دارید که پروژه ای نیست، می توانید در حین بازدید، مساحت کاربری را با استفاده از متر لیزری اندازه گیری کنید یا از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک، به نقشه خانه نگاهی بیندازید. دفتر. در صورتی که خانه به صورت پروژه ای باشد و یا در اثر بازسازی انجام شده در خانه، طرح مندرج در سند مالکیت، ویژگی فعلی خود را از دست داده باشد، ممکن است از این راه ها استفاده نشود.

تفاوت خالص متر مربع ناخالص متر مربع چیست؟  هر کدام چگونه محاسبه می شود؟

متر مربع خالص چقدر است؟

متر مربع خالص، مساحت قابل جارو کردن خانه در داخل دیوارها است. اصطلاح متر مربع خالص برای بیان مساحت قابل استفاده استفاده می شود. ارزشی که خریدار را مورد توجه قرار می دهد، ارزش خالص متر مربع است، این مقدار فضای مفید بین دیوارهای خانه را می دهد. دانستن متر مربع خالص خانه مفید است، زیرا کل مساحت خانه خریداری شده را نشان می دهد. در صورت امکان سعی کنید متراژ خالص اتاق‌های خانه‌ای که می‌خرید را دریابید، این اطلاعات در هنگام انتخاب مبلمان شما مفید خواهد بود.

تفاوت خالص متر مربع ناخالص متر مربع چیست؟  هر کدام چگونه محاسبه می شود؟

متر مربع ناخالص چقدر است؟

متر مربع ناخالص مقداری است که در نتیجه محاسبه همه چیز در یک ساختمان به دست می آید. بخش هایی که ارتباط مستقیمی با آپارتمان ندارند، مانند مناطق اجتماعی، فرارهای آتش سوزی و آسانسورهای ساختمان نیز در محاسبه متر مربع ناخالص لحاظ می شوند. ناخالص محاسبه متر مربع کسر نشده است.

علت اینکه متراژهایی که در محاسبه مترمربع ناخالص قرار می‌گیرند مانند پارکینگ، اماکن اجتماعی و آسانسور در محاسبه متر مربع قرار می‌گیرند این است که این مساحت‌ها ملک مشترک مالکان آپارتمان است. این قسمت های مشترک به متر مربع از آپارتمان ها تقسیم می شوند.

قرارداد را ارزیابی کنید

زمانی که قصد خرید خانه را دارید، ارزیابی صحیح قرارداد بسیار مهم است. برای اینکه پس از تجزیه و تحلیل دقیق مقادیر خالص و ناخالص متر مربع ناامید نشوید، ضروری است. برای امضای قرارداد نباید عجله کنید، اگر پس از تجزیه و تحلیل آن را مناسب دیدید، باید آن را امضا کنید تا زمانی که احساس راحتی کنید.

تفاوت خالص متر مربع ناخالص متر مربع چیست؟  هر کدام چگونه محاسبه می شود؟

اگر ارزش واقعی در قرارداد یکسان نباشد چه؟

به خصوص در خانه های خریداری شده از پروژه، تفاوت متر مربع خالص و ناخالص می تواند باعث ناامیدی شود. خریدارانی که در مورد مترمربع ناخالص خود مطلع می شوند ممکن است از عدم برآورده شدن انتظارات خود در هنگام مواجهه با نتیجه شکایت کنند. برای جلوگیری از این امر، آیین نامه ایجاب می کند که ارزش متر مربع ناخالص و خالص به وضوح در قرارداد ذکر شود. اگر ارزش متر مربع خالص نوشته شده در قرارداد با ارزش متر مربع خالص خانه ای که دریافت کرده اید یکسان نباشد، قوانین به نفع شما خواهد بود.

انواع مطالب در مورد خرید و اجاره خانه، از تفاوت متراژ خالص و ناخالص گرفته تا اینکه آیا مستاجران می توانند حیوان خانگی در خانه نگهداری کنند را می توانید  در وبلاگ املاک بهسازه بیابید.

همچنین  می توانید هر روز هفته با شماره های ما تماس بگیرید  ، در سایت ما پیام واتساپ بگذارید  یا  به info@behsazeh.ir  ایمیل ارسال کنید . در صورت تمایل،  در صورت پر کردن فرم تماس در سایت ما  ، می توانیم با شما تماس بگیریم.

نویسنده: حامد دهنوی